Qui-Vive verzekeringen

Een verzekeringskantoor met focus op bedrijven

Onze methode

Hoe leren wij u als klant het best kennen? Op welke manier kunnen we uw persoonlijke of professionele risico’s zo accuraat mogelijk inschatten? Heel eenvoudig: door u op te zoeken in de omgeving waarin u dagelijks opereert. Bij Qui-Vive dus geen formele kantoorsessies, maar altijd afspraken ter plaatse, waar we uw bedrijfsprocessen, HR-beleid, wagenpark, productlijnen … nauwgezet bestuderen. Die bezoeken ter plaatse zijn trouwens zonder geografische beperking. Waar u ook werkt of woont, wij maken graag de verplaatsing. Want in onze filosofie kan alleen een ‘embedded’ verzekeringsmakelaar een product uitwerken dat de verzekeringsnemer en zijn risico’s tot in de kleinste details dekt.

Totaalpakket

Uw omgeving: die interpreteren we niet alleen als uw werkomgeving, maar ook als de ruimte waarin u zich persoonlijk beweegt. Anders gezegd: Qui-Vive kijkt verder dan uw professionele functie en biedt u daarom graag een totaalpakket aan, waarin ook uw privérisico’s worden gedekt. Want een klant is voor ons geen functie die beschermd moet worden, maar een mens die zorgeloos door het leven wil gaan.
Daarom gelooft Qui-Vive als makelaar ook niet in stand-alone offertes: wij vertrekken altijd op basis van de behoefte van de klant, en bouwen daarop verder.

Backoffice

Maar een goed verzekeringscontract of aangenaam contact is natuurlijk maar het begin, of tenminste de basis. U wilt in de eerste plaats een vlotte regeling wanneer het effectief misgaat. Zodat u zich na het schadegeval zo snel mogelijk weer in uw oorspronkelijke situatie bevindt. Dankzij efficiënte en goed gedefinieerde bedrijfsprocessen bent u bij Qui-Vive zeker van een snelle en vooral correcte schaderegeling. Met een professioneel geautomatiseerde backoffice en werkbare administratieve begeleiding als ultieme betrouwbaarheidsgaranties!

Schadegeval?

Bij een schadegeval is het in de eerste plaats heel belangrijk altijd rustig te blijven, zeker als er andere partijen bij betrokken zijn. Zich opwinden heeft geen zin, de schade zal er niet door verdwijnen. Bovendien kan een schadegeval iedereen overkomen. Wie er zich van bewust is dat een schaderegeling deze drie belangrijke stappen telt, heeft alvast een duidelijker zicht op de afhandeling.

1

Maak werk van een duidelijke en volledige schadeaangifte: vul het Europees Aanrijdingsformulier (EA) in als het om autoschade gaat, of geef een volledige omschrijving van de omstandigheden bij andere schades. Vermeld de identiteit van alle betrokken partijen en hun contactgegevens.

2

De geleden schade moet geraamd worden. U als schadelijder zal hiervoor bestekken of offertes moeten opvragen. In veel gevallen zal ook een expertise plaatsvinden. Deze procedure kan enige tijd in beslag nemen.

3

Hierop volgt de uiteindelijke schaderegeling, in concreto de herstelling van de geleden schade en/of de uitbetaling van een schadevergoeding. 

Contacteer ons!

Qui-Vive verzekeringen
Brugse Steenweg 7 bus 53
B-9940 Evergem

T. +32 (0)9 216 20 80
F. +32 (0)9 355 59 05
E. info@quivive.be